I. Dane teleadresowe:

Starostwo Powiatowe
ul. Plac 1000-Lecia 25
87-400 Golub-Dobrzyń

Stanowisko ds. kontroli wewnętrznej

pokój nr S11, parter

Joanna Zadylak 

tel. bezpośredni: +48 (56) 444 97 41 lub przez Sekretariat: tel. +48 (56) 683 53 80, 81 wew. 162

Stanowisko ds. Kontroli Wewnętrznych
1.    Stanowisko ds. Kontroli Wewnętrznej odpowiedzialne jest za koordynację kontroli zarządczej na I i II poziomie oraz prowadzenie wewnętrznych kontroli kompleksowych, problemowych, doraźnych i sprawdzających w Starostwie i jednostkach organizacyjnych.
2.    Kontrole wewnętrzne mogą być prowadzone samodzielnie lub w ramach powołanych zespołów.
3.    Do podstawowych zadań  w zakresie kontroli wewnętrznej należy w szczególności:
1)    opracowywanie rocznego planu kontroli na podstawie propozycji przedkładanych przez komórki organizacyjne;
2)    monitorowanie i koordynowanie przeprowadzania kontroli zgodnie z planem kontroli oraz kontroli doraźnych zlecanych przez Starostę;
3)    prowadzenie rejestrów kontroli wewnętrznych i zewnętrznych;
4)    przedstawianie zbiorczych sprawozdań z przeprowadzonych kontroli wewnętrznych i zewnętrznych;
5)    współpraca z komórkami organizacyjnymi Starostwa oraz jednostkami organizacyjnymi w zakresie zadań kontrolnych;
6)    prowadzenie kontroli w Starostwie i jednostkach organizacyjnych pod względem legalności, gospodarności i celowości działania;
7)    koordynowanie przeprowadzania kontroli działalności finansowej oraz wykonywania kontroli kompleksowych, problemowych, doraźnych i sprawdzających w jednostkach organizacyjnych.
4.    Do podstawowych zadań w zakresie kontroli zarządczej należy w szczególności:
1)    koordynowanie prac przy opracowywaniu, weryfikowaniu, aktualizowaniu i rozpowszechnianiu dokumentacji kontroli zarządczej;
2)    gromadzenie i analiza danych dotyczących kontroli zarządczej;
3)    przygotowywanie i przeprowadzanie samooceny kontroli zarządczej wśród kierowników i pracowników Starostwa;
4)    zapewnienie uczestnikom samooceny doraźnej pomocy;
5)    opracowywanie w formie pisemnej wyników samooceny i przekazywanie ich Staroście;
6)    gromadzenie informacji dotyczących identyfikacji ryzyka i analizy ryzyka;
7)    współdziałanie z podległymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie kontroli zarządczej i gromadzenie informacji dotyczącej jej funkcjonowania;
8)    przedkładanie Staroście zbiorczej informacji dotyczącej funkcjonowania kontroli zarządczej w podległych jednostkach organizacyjnych.
5.    Ponadto do zadań Stanowiska ds. Kontroli Wewnętrznych należy:
1)    prowadzenie spraw dotyczących oświadczeń majątkowych i o stanie majątkowym polegających miedzy innymi na:
a)    wykonywaniu czynności technicznych dotyczących oświadczeń majątkowych oraz innych informacji składanych Staroście przez osoby zobowiązane ustawą o samorządzie powiatowym,
b)    przyjmowaniu, ewidencjonowaniu i przechowywaniu oświadczeń o stanie majątkowym, zgodnie z ustawą o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne;
2)    prowadzenie spraw dotyczących ochrony sygnalistów polegających miedzy innymi na:
a)    opracowywaniu, aktualizowaniu i  rozpowszechnianiu procedur zgłoszeń wewnętrznych oraz zewnętrznych,
b)    prowadzeniu rejestru zgłoszeń wewnętrznych oraz zewnętrznych,
c)    sporządzaniu sprawozdań dotyczących zgłoszeń zewnętrznych i przekazywaniu ich Rzecznikowi Praw  Obywatelskich;
3)    prowadzenie spraw dotyczących przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu poprzez:
a)    nadzór nad przestrzeganiem zasad zawartych w Procedurze postępowania w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu,
b)    przedstawianie propozycji dotyczących uzupełnienia lub zmiany treści Procedury,
c)    sporządzanie protokołów z przeprowadzonych działań kontrolnych,
d)    współpraca z Generalnym Inspektorem Informacji Finansowej poprzez przekazywanie informacji,
e)    prowadzenie Rejestru powiadomień GIIF oraz okresowa analiza zapisów Rejestru;
4)    prowadzenie spraw związanych z organizacją i przeprowadzaniem wyborów na obszarze Powiatu do Rady Powiatu i Sejmiku Województwa Kujawsko-Pomorskiego;
5)    wykonywanie innych zadań związanych z właściwością rzeczową komórki organizacyjnej.

  • opublikował: Marcin Nowak
    data publikacji: 2025-03-02 20:39